Friends (review)

Am terminat acum ceva timp de vizionat serialul Friends. Sigur, l-am vazut si mai demult cand il dadeau la TV, dar de fiecare data mi se intampla sa uit de el si sa pierd episoade intregi sau chiar sezoane. In fine, l-am luat de la episodul 1, pentru ca stiam ca e un serial ce merita, la fel ca Seinfeld. Si ce e foarte misto la seriale  (mai ales cele cu episoade de maxim 25 de minute) e ca sunt perfecte atunci cand ai de luat o pauza de la ceva sau cand vrei sa mai tragi de tine seara. Si daca ai posibilitatea sa faci rost de toate sezoanele deodata si ai o zi mai proasta, poti sa iti petreci ziua uitandu-te la episod, dupa episod, dupa episod… e ca un film foarte lung.

Friends are 10 sezoane, dupa cum probabil stiati si a fost filmat si difuzat pe perioada 1994-2004. Serialul a avut mare succes atat in SUA, cat si in afara, a fost tradus si/sau dublat in foarte multe limbi straine si au devenit “an icon”. Cum de a pornit totusi aceasta isterie a “Prietenilor Tai”?

Dupa vreo doua sezoane am realizat ce era de realizat la serialul asta si mi-am raspuns singura la intrebarea de mai sus. Subiectul e simplu: 6 oameni cu personalitati total diferite formeaza un grup unit de prieteni care de-a lungul anilor trece prin schimbari si peripetii. Joey, Pheobe, Rachel, Monica, Chandler si Ross sunt personajele care dau viata acestui serial, sunt glasurile prin care povestea prinde viata si haz.

Friends este un serial reusit din multe motive. In primul si in primul rand, in 10 sezoane nu a existat nici macar un singur episod care sa ma plictiseasca sau la care sa nu zambesc macar. In al doilea rand, unele situatii sunt foarte verosimile si atunci cand trebuie, serialul este si serios (de exemplu in momentele importante din viata unui om, nasterea unui copil, casatoria etc.)

Prietenia dintre ei… este de vis, de fapt, eu una nici nu cred ca poate exista o asemenea relatie intre oameni. Ei sunt prieteni neconditionat si sigur, se mai cearta, se mai bat, dar in final se iarta reciproc si revin la aceleasi sentimente. E o sustinere constanta intre ei si un devotament care rareori se poate intalni intr-o relatie de prietenie si dupa ce vezi serialul asta, cu siguranta spui “man, vreau si eu prieteni ca ei”.

Se cupleaza intre ei, Chandler cu Monica, Ross cu Rachel, dar asta schimba situatia intre ei ca grup doar pe moment, nu lasa aventurile romantice sa strice grupul. Loialitate, iubire, sustinere… astea sunt cuvintele care imi vin in minte cand ma gandesc la ei. E un lucru extraordinar ca regizorii, actorii si scenaristii au reusit sa ne ofere o mostra de “asa da” si normal ca rezultatul este din toate punctele de vedere de invidiat admirat 😀

Momentele mele preferate din serial au fost: cantecul lui Pheobe de Craciun, momentul in care Monica il cere in casatorie pe Chandler, momentul in care Ross ajunge la aeroport si ii spune lui Rachel ca o iubeste si ea tot se urca in avion (that was unexpected) si last but not least, nunta lui Pheobe… care mi s-a parut foarte-foarte tare si m-a facut sa vreau o nunta exact ca a ei 🙂

Cam atat… cine a vazut Friends stie despre ce vorbesc si nu mai sunt necesare alte cuvinte, oricum nu pot sa exprim tot ce am simtit pe parcursul serialului. Si pentru cei care nu au vazut Friends, tot ce am zis pana acum ar trebui sa fie de ajuns incat sa ii determine sa se uite. Si daca nu se uitaaaa… nu pot sa zic decat ca e pierderea lor!

p.s. serialul a fost initial numit Friends Like Us… just an FYI 😀